vineri, 24 februarie 2012

De azi suntem mai informaţi

Sursa fotografiei: www.paginademedia.ro
         Sau, cel puţin așa ar trebui să se întâmple, având în vedere că aseară s-a relansat cu multe surle, tobe și alte instrumente muzicale, fosta televiziune –TVRM- a trustului de presă al Universităţii Spiru Haret. Actualmente, numindu-se TVH2.0, noul mijloc de comunicare audio-video vrea să devină într-un timp relativ scurt unul din stâlpii de rezistenţă ai presei românești libere și imparţiale. Deci, nicidecum nu va fi aservită vreo unei clase politice sau altor grupuri de interese.
         Sună bine ceea ce am scris mai sus, nu? Cu părere de rău, dar mă tem că nu va fi așa nici pe departe. De ce cred acest lucru rămâne să argumentez în rândurile următoare.
        Consider că primul handicap cu care pornește la drum este chiar numele: TVH2.0 (se citește TeVe Haș doi punct zero). Drace, cred că au fost beţi responsabilii de numele tembeliziunii. Într-o lume în care concurenţa este tot mai acerbă (da, oricât ar părea - să zicem - de filantropic un proiect, dacă acesta nu are o denumire care să-i permită să fie cât mai ușor de reţinut publicurilor cărora se adresează, este sortit eșecului încă de la început) o atare gafă nu face nimic altceva decât să dea posibilitatea adversarilor să te calce pur și simplu în picioare. Până la urma urmei trusturile de presă se comportă și ele ca oricare alt produs/serviciu. Iar dacă tu nu ești în stare să pornești cu o imagine bună, puternică care să facă posibilă detașarea de ceilalţi, muncești degeaba.
         Alte hibe ar mai fi: grafica logo-ului, lipsa unei promovări în social media, o grilă de programe săracă și tâmpită de-a dreptul. Nu mai spun că aseară când mi-am aruncat și eu privirea din curiozitate asupra postului cu pricina, am observat o mare lipsă de profesionalism din partea celor care moderează emisiunile. Iată că lista ar putea continua și ar fi redundant să mă apuc să explic fiecare punct în parte.
      În concluzie: aș fi preferat ca evenimentul mai sus menţionat să nu fi avut loc – știu, o contradicţie cu titlul. Este adevărat că prezenţa a cât mai multor televiziuni, ziare, agenţii de presă etc. etc. este de lăudat și trebuie încurajat, dar să aibă ca scut profesionalismul.

2 comentarii:

  1. Logo-ul mi se pare misto insa... ce-i cu H-ul ala? Si de ce s-ar face o televiziune 2.0? Adica ce, nu sunt destule bloguri interesante? Asta-mi mai lipseste, sa ma uit la o televiziune 2.0 :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar daca nu ar fi avut ombilicul acela 2.0, logo-ul ar fi fost...agreabil. =))

      Ștergere